본문 바로가기

생각하나

나의 독립 선언서


http://www.ganas.com/popup_declaration.html


[Flash] http://www.ganas.com/declaration_mov_flash6.swf



My Declaration of Independence
나의 독립 선언서

Real Freedom Begins at Home
진정한 자유는 가정에서 출발합니다

6월 12일 필리핀
7월 4일 미국
7월 28일 페루
8월 15일 인도
9월 7일 브라질
12월 12일 케냐

Countries around the world observe the day they gave their oppressor a flying kick.
세계 여러 나라는 압제자를 걷어찬 날을 특별히 기념합니다.

You may celebrate your Independence Day by watching fireworks.
자신의 독립일을 불꽃놀이를 보면서 축하할 수 있습니다.

Then the next day you get to work,
Why do you allow this to happen?
다음날 일하러 가면, 왜 이런 일이 계속 일어나게 내버려두나요?

What if you created Your own declaration of independence?
자신의 독립 선언서를 작성한다면 어떻까요?

I hold these thruths to be self-evident.
나는 다음 사실들을 자명한 진리라고 믿습니다.

I am self-employed regardless of who pays me.
나는 누구에게서 월급을 받든 간에 자영업자(slef-employed)입니다.

No performance review, bonus percentage or ranking number defines my worth.
어떤 실적 검토나 보너스 비율이나 순위도 나의 가치를 정의하지 않습니다.

I will not sell my soul or my ethics for money.
나는 돈을 받고 나의 영혼이나 양심을 파는 일은 하지 않습니다.

I take responsilbility for my own happiness.
나는 내 행복에 대해 스스로 책임을 집니다.

I will change the parts of my life that aren't working.
나는 동작하지 않는 내 사람의 부분을 바꿀 것입니다.

I will stop fantasizing about working for myself... And actually do it
나는 나를 위해 일하는 공상을 그만둘 것입니다. 그리고 실제로 그 일을 할 것입니다.

I will identify my unique gifts.
나는 타고난 재능과 소질을 확인할 것입니다.

And create a thriving and abundant business
I will stay focused on my goals
Despite fear of being overwhelmed by the process.
번영과 풍부한 사업을 만들기 위해
프로세스에 제압당하는 무서움에도 불구하고
나의 목적에 집중할 것입니다.

I will surround myself with encouraging people.
나는  용기를 붇돋는 사람들과 함께 할 것입니다.

I will get strength from my family.
나는 나의 가족으로부터 강함을 얻을 것입니다.

I will screw up and keep going anyway
나는 용기를 내고 어떻게든 지속시킬 것입니다.

I will know what it feels like to create my own freedom
나는 나만의 자유를 만드는 기분이 어떤것일지 알아 낼 것입니다.

Until one is committed there is hesitancy,
the chance to darw back, always ineffectiveness.
Concerning all acts of initaiative (and cration)
there is one elemenrary truth the ignorance of
which kills countless ideas and splendid plans:
that the moment one definitely commits oneself then providence moves too...

Whatere you can do or dream you can, begin it.
Boldness has genius, power and magic in it.
Begin it now - Johann Wolfgang von Goethe

사용자 삽입 이미지

'생각하나' 카테고리의 다른 글

균형  (0) 2008.08.26
아니요하지 않기운동  (2) 2008.08.20
혁신 - 히든챔피언  (0) 2008.08.04
처음으로 한 회사에 3년째 출근합니다.  (3) 2008.07.29
실패한 40대가 주는 교훈  (0) 2008.07.18